Sabtu, 20 Julai 2013

PANAZZZZ!!!!SEORANG MENTERI BESAR LAGAK SEPERTI PENYAMUN!!!!

INI LAH MANUSIA YANG DIUNDI OLEH SEBAHAGIAN BESAR AHLI UMNOOO!!!

Setelah kawasan peranginan Teluk Rubiah dan zon pemuliharaan penyu dan hutan simpan bukit pantai Segari menjadi mangsa serakah pentadbiran kerajaan negeri Perak meluluskan pembinaan kilang besi keluli untuk pelabur asing atas nama 'pembangunan', kini satu lagi kawasan hutan simpan di negeri Perak menjadi 'mangsa' terbaru keganasan pentadbiran Zambry menghancurkan alam sekitar untuk tujuan mengaut keuntungan dari sumber asli negeri Perak.


Kawasan hutan simpan kekal ini terletak di Daerah Hutan Perak Selatan iaitu di Hutan Simpan Bikam seluas 401.43 hektar kawasan berstatus Hutan Simpan Kekal telah dimansuhkan apabila beberapa syarikat swasta telah "dianugerahkan" lesen meneroka kawasan hutan simpan kekal di sini. 



Menurut sumber yang rapat dengan pentadbiran kerajaan negeri, antara perkara yang paling 'dibenci' oleh Zambry ialah bila ada orang yang memohon konsesi balak di dalam negeri Perak. Ini bertentangan dengan hakikat sebenar apa yang sedang berlaku semasa pentadbirannya. Sejak menjadi Menteri Besar, telah hampir 10,000 hektar kawasan Hutan Simpanan Kekal di Negeri Perak dimansuhkan.  

Sumber dan cerita seterusnya rujuk di



Tiada ulasan: